Abonnementsartikel

Salgsdirektør Laila Nygaard Pedersen fra Emtelle bringer internationale erfaringer til det danske marked

- Emtelle vil helt i front, og markedet kommer til at mærke, at vores tilgang er skiftet fra traditionelt produktsalg til løsninger, der er bredere funderet og udvikles i tæt dialog med kunderne, fortæller salgsdirektør Laila Nygaard Pedersen.

Siden tiltrædelsen i 2017 har hun bragt sine erfaringer fra fire års arbejde i flere af Emtelles europæiske salgsteams ind på det danske marked. Det har medført en kulturændring.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det er afgørende, at Emtelle er tæt på hver eneste kunde, for alle har deres egne, helt specielle krav og behov. Dem skal vi sætte os grundigt ind i og opfylde med system- og serviceløsninger, der virkelig kan styrke kundernes forretning. Fordi de både opnår fordele på teknologi og på den logistik, som især gør en forskel ved aktiviteter på flere forskellige sites, siger salgsdirektøren.

Emtelle har en lang række forskellige løsninger og produkter, som ikke nødvendigvis er kendt af de danske kunder. Men virksomheden er på markedet i mange lande verden over, og erfaringer herfra vil kunne overføres til Danmark.

- Vi er stadig en produktionsfabrik med et vigtigt nærmarked, og det skal vi huske. Samtidig vil vi i højere grad introducere vores kunder for de mange andre muligheder, der er en succes i udlandet. Så vi, groft sagt, ikke bare sælger en 40 millimeter tomrør, men udvikler os, siger Laila Nygaard Pedersen.

Tættere samarbejde om logistik

Som en del af samarbejdet kan Emtelle identificere og afhjælpe de områder af kundernes logistik, der kan være problematiske, så de slipper for at bakse med dem:

- Alt tyder på, at en stor del af fremtidens kontrakter vil indeholde aftaler om, at kunderne lægger mere af logistikken over til os. For eksempel med den nuværende logistikløsning, hvor vi tager tromlerne hjem og tilbyder tilbagekøb af længder på over 200 meter. Samtidig rydder vi op på sitet og samler stumperne i en container til vores genanvendelses-system.

Artiklen fortsætter efter annoncen

De hjemtagne tromler afleverer Emtelle på et af kundens fremtidige projekter, når de skal bruges.

- Sådan skaber vi ekstra værdi for kunderne. De har brug for hurtig reaktion, så de kan komme videre med deres arbejde, siger Laila Nygaard Pedersen.