Abonnementsartikel

Hos Nærum-entreprenøren har man succes med at udvide forretningen mod mere erhvervsretttet byggeri.

Under visionen "Synergi, Samarbejde og Synlighed" skal Jönsson A/S etablere et større kreativt erhvervs-hotspot på Amager. Projektet er lagt til entreprenørens portefølje på ryggen af et strategiskifte, som gerne sikre, at erhvervsbyggeri blev en større del af forretningen.

Hos Jönsson A/S, der ellers er mest kendt i relation til jord- og støbningsarbejde, glæder man sig over at have landet byggeriet af det nye erhvervscenter i Siljangade.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- For Jönsson er Siljangade et strategisk ønskeprojekt. En renovering, der server direkte ind i vores kompetencer og ønske om at lave flere konverteringer. Huset vil tiltrække kreative iværksættere, der søger en base i København og dermed give området helt nyt liv, siger Thomas Normann, Jönsson A/S.

Erhvervsbyggeriet skal danne nye rammer for kreative entreprenører i Hovedstaden med økonomisk attraktive og fleksible lejemål. Projektet skal medvirke til at revitalisere bydelen, der ligger overfor Kløvermarken, meget attraktivt placeret kun tre kilometer fra Rådhuspladsen. Byggeriet skal tilføre ny energi til lokalområdet og bidrage hensigtsmæssigt til bydelens udvikling.

Akupunktur-strategi

Projektet bliver til i samarbejde med Juul & Frost Arkitekter og den nordiske ejendomsudvikler NREP. Erhvervshuset i Siljangade er et godt eksempel på det, man kalder for "Urban Akupunktur", hvor man tilfører byen hurtig energi med få greb. Et tiltag som hurtigt og nemt kan implementeres til gavn for hele byområdet. Flemming Frost, Founding Partner hos Juul & Frost Arkitekter, fortæller om husets arkitektoniske koncept:

- Arkitekturen skal understøtte ambitionen bag den kreative zone. Derfor har vi udviklet bygningen som et mødested, der understøtter nye samarbejdsformer, synergi og vidensdeling ved at fokusere pa? udveksling og synliggørelse, blandt andet med det delte stueplan, hvor brugerne interagerer i det daglige omkring fælles funktioner.

rich-media-2
Jönsson-direktør Thomas Normann ser frem til at udvide forretningen yderligere. Pressefoto.

Huset er i fire etager samt tagplan og skal indeholde cirka 140 erhvervsenheder med fællesfaciliteter som lounge, møderum, åbne arbejdsmiljøer, rekreativ tagterrasse og attraktive gårdmiljøer.