Abonnementsartikel

CNH Industrial, som blandt andet står bag mærkerne Case IH og New Holland, klar med efter-corona-strategi. Virksomheden vil vokse på entreprenørmaskiner

Med en omsætning i andet kvartal 2020 på 5,6 milliarder dollars går CNH Industrial tilbage med 26 procent sammenlignet med andet kvartal 2019.

Virksomheden forklarer, at man har handlet hurtigt og målrettet for at få fabrikkerne op at køre igen efter nedlukningen i foråret 2020, og allerede ved udgangen af maj var alle fabrikker tilbage på fuld produktion med de Corona-forholdsregler, der måtte tages.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ny strategi

Sideløbende fortsætter koncernen sine forberedelse af den nye strategi, som skal opdele koncernen i to dele med fokus på henholdsvis on-highway og off-highway. Det vil groft sagt sige latsbilindustri i det ene selskab og landbrug og entreprenørbranchen i det andet.

- Vi arbejder også med planer om at vækste vores entreprenørmaskinforretning, og vi fortsætter med at øge vores investeringer i digitale og alternative brændstofteknologier, siger Suzanne Heywood, CEO hos CNH Industrial.

Underskud på entreprenør-segmentet

Af den samlede kvartalsomsætning på 5,6 milliarder dollars tegner entreprenørmaskinerne sig for 420 millioner dollars - et markant fald på 44,5 procent sammenlignet med samme kvartal i 2019. I forhold til indtjening gav entreprenørsegmentet et underskud på 87 millioner dollars mod et overskud året før på 25 millioner dollars.