Abonnementsartikel

Kloakvirksomheden Norva24's abonnementsordning til boligforeninger har vist sig som en succes.

For godt et år siden lancerede Norva24 et nyt tiltag, der tilbød kloakservice på abonnement. Det var især målrettet boligforeninger med et større antal lejemål, og formålet er at sikre kunderne en fast udgift hver måned for til gengæld ikke at frygte store regninger, når kloakken driller.

- De boligforeninger, der har vores abonnementsordning, er især glade for, at al usikkerhed med hensyn til uforudsete ekstraudgifter på grund af tilstoppede kloakker er væk. De ved, hvad de skal betale hver måned, og det giver dem ro i maven, siger Anders Duus, der er afdelingschef i Norva24.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Stoler på kloakmanden

Taastrupgaard i Høje Tåstrup, der har 725 boliger, er blandt de boligforeninger, der har kloakservice på abonnement. Her rykker Norva24 næsten ud på daglig basis. Det fortæller Kim Flittner, der er servicemedarbejder hos ejendomskontoret i Taastrupgaard.

- Når et afløb er stoppet til, kan vi ringe efter kloakmanden uden at bekymre os om, hvad det kommer til at koste. Vi kan stole på, at de kommer hurtigt, og de laver det, de skal, og så sender de folk ud, der er gode til at snakke med vores beboere, siger Kim Flittner.

- Vi oplever, at mange af kunderne efterhånden kender vores chauffører, der også gerne kommer med råd og anbefalinger. Der er et godt partnerskab, supplerer Anders Duus.

Med abonnementsordningen slipper boligforeninger for uforudsete ekstraregninger for kloakservice, og den samlede pris bliver typisk også billigere for kunden.

- Vi kan budgettere retvisende efter, hvad vi kommer til at bruge på kloakservice i løbet af året, og vi sparer mange penge i forhold til, hvis man skulle tilkalde dem på timebasis. Det giver en økonomisk tryghed, siger Kim Flittner.