Abonnementsartikel

Sitech udvider sine aktiviteter og åbner autoriseret Trimble serviceværksted for landmålerudstyr og maskinstyringssystemer på hovedkontoret i Horsens.

Sitech A/S i Lund Ved Horsens er blevet autoriseret Trimble serviceforhandler og har åbnet eget værksted.

Leder af værkstedet er Thomas Liin, der har været på tre ugers kursus hos Trimble i Tyskland og er blevet godkendt som autoriseret servicetekniker. Lige nu er han ved at indrette værkstedet i Horsens og har allerede fået de første opgaver i hus. Målgruppen er landinspektørfirmaer, entreprenører og udlejere af entreprenørmateriel.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Opgaverne kan fx være årlige kalibreringer af totalstationer, der er det måleudstyr, landmålerne bruger ude i marken. Det kan være reparation og service af maskinstyringssystemer, som typisk sidder i en gravemaskine eller dozer. Arbejdet gælder såvel de mekaniske som de elektroniske dele.

Hurtigere service

For kunderne hos Sitech er tid lig med penge.

- Udstyret skal helst være i brug hele tiden. Med eget værksted kan vi nu lave reparationer og service på udstyr på tre til fem dage. Før skulle vi sende udstyret til Tyskland eller Holland, og typisk gik der 14 dage, før kunderne fik deres udstyr retur, fortæller Thomas Liin, der er uddannet elektronik-fagtekniker og tidligere har arbejdet hos Terma, Sam-System og Trescal.

Ud over den reducerede tid på værksted er der også et økonomisk aspekt.

- Vi kan nu tilbyde vores kunder nogle endnu bedre priser. Ved at vi selv laver reparationer og service, sparer kunderne en masse fragtomkostninger, forklarer Thomas Liin.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Nye servicefolk

Sideløbende med åbningen af værksted har Sitech udvidet staben af udemontører. På Sjælland er ansat Frits Borgermann og Benjamin Nielsen, mens John Grundahl er ansat i Jylland.

Udvidelsen får betydning for de maskinførere, der har fået nyt maskinstyringssystem. De er tidligere blevet tilbudt et gratis basiskursus "on site". Men hvor de før skulle til Horsens for at komme på dette kursus, kommer udemontørerne nu ud til kunderne og afholder kurset.

- Med opgraderingen af eget værksted og ansættelse af nye folk sætter vi øget fokus på salg, bedre service og kortere responstid, sammenfatter servicechef Peter Ladegaard.