Abonnementsartikel

Claus Hornuff er tiltrådt i den ledige stilling efter Jens Ejsings forfremmelse.

Den interne rokade hos Volvo i begyndelsen, hvor markedschef Jens Ejsing overtog rollen som administrerende direktør fra Per Stjernqvist, efterlod en ledig stol som markedschef. Den stol er nu blevet besat af Claus Hornuff, der kommer fra et job som salgskonsulent hos MAN Truck & Bus Danmark A/S. Derudover har han erfaring som finansiel rådgiver i den danske leasing-branche samt tidligere job som konsulent i forsikringsbranchen.

Et af de vigtigste fokuspunkter for Claus Hornuff bliver at give Volvos kunder et mere præcist oveblik over totaløkonomien i deres ejerskab af entreprenørmaskiner i tråd med deres mantra "TCO - Total Cost of Ownership" - eller på dansk Total Udgift af Ejerskabet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Arbejdet bærer frugt

Det er med stor optimisme, at Claus Hornuff ser frem til jobbet som markedschef:

- Efter nogle svære år har branchen fået luften tilbage. Volvo har udnyttet de hårde tider til at rationalisere og fokusere bl.a. på kundens totale udgift TCO. Alt det arbejde begynder nu at bære frugt, og jeg regner med, at vi fortsat kan aflæse den positive udvikling i salgstallene.

Claus Hornuff tiltrådte jobbet som markedschef den 2. maj 2016.