Abonnementsartikel

VIDEO: Hen over påsken har MT Højgaard opført en sporbærende bro for Banedanmark mellem Ringsted og Vordingborg.

I løbet af påsken MT Højgaards folk travlt på jernbanestrækningen mellem Ringsted og Femern. I løbet af de 10 dage togdriften var indstillet, opførte MT Højgaard en helt ny sporbærende bro, og arbejdede på fem andre lokaliteter mellem Ringsted og Vordingborg.

- Vi var på et tidspunkt et døgn og 20 timer foran vores tidsplan, og arbejdet er gået efter planen. At det er lykkedes at komme så flot i mål skyldes et rigtig godt planlægningsarbejde, et virkelig godt samarbejde med Banedanmark og et hold af dedikerede medarbejdere, der bogstavelig talt har knoklet dag og nat, siger Lars Henriksen, der er projektdirektør i MT Højgaard.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Binder Skandinavien og Europa sammen

At det er lykkedes at komme så flot i mål skyldes et rigtig godt planlægningsarbejde, et virkelig godt samarbejde med Banedanmark og et hold af dedikerede medarbejdere ...

Projektdirektør Lars Henriksen

MT Højgaard

Arbejdet gik i gang den 7. april, og der blev arbejdet i døgndrift i 10 dage for at blive klar til, at togene igen kunne køre på strækningen fra om morgenen den 18. april. I den periode var der indsat togbusser på strækningen. Omkring 150 mand har været beskæftiget i døgndrift på de seks byggepladser.

- Vi er glade for at være kommet godt fra start med udbygningen af endnu en etape af Ring-sted-Femern Banen, som på sigt skal binde Skandinavien sammen med Tyskland med hurtigere tog og kortere rejsetider. Og da der skal ombygges mere end 100 broer på strækningen, i forbindelse med elektrificeringen af jernbanen, lover påskens arbejde godt for det videre samarbejde. Særligt er jeg tilfreds med, at tidsplanen blev overholdt og togene igen kørte tirsdag morgen som planlagt, siger projektdirektør i Banedanmark, Jens Ole Kaslund.