Lyt til artiklen:

Volvo vækster igen - uden for Kina

00:00
Hastighed: ???x
01:36

Trods et fald i salget i Kina fortsætter Volvo CE sin forbedrede rentabilitet med solid præstation på tværs af alle andre regioner.

I det netop offentliggjorte kvartalsregnskab fra Volvo CE kan man blandt andet læse, at koncernen øget sit nettosalg samlet med 11 procent. I Kina er ordretilgangen dog svækket med 26 procent, da reducerede regeringsinvesteringer har ført til lavere bygge- og anlægsaktivitet.

Nettoomsætningen steg i 3. kvartal med 11 procent til 19.638 millioner svenske kroner fra 17.619 i samme periode sidste år. Det justerede driftsresultat beløb sig til 2.635 millioner svenske kroner.

Trods en fortsat stigning i interessen for Volvo-mærkede produkter på tværs af alle andre regioner forblev ordretilgangen i 3. kvartal flad, men dog stadig høj. Sammen med en reduktion på 9 % i leveringer drives dette i høj grad af den pludselige nedgang på det kinesiske marked.

- Trods udfordringerne med forsynings- og leveringsproblemerne i hele branchen er Volvo CE's styrke som en sand global leder tydelig i vores kvartalsmæssige resultater i dag. Selv om salget i Kina er gået ned, har styrken af salget i andre regioner sikret, at vi er forblevet på toppen af vores ydeevne. Dette kvartal har også demonstreret vores førende fokus på bæredygtig effekt med flere spændende lanceringer og begivenheder, som sikrer, at vi bevarer vores stærke fokus på at bygge en lysere fremtid, siger Melker Jernberg, formand for Volvo CE, i en pressemeddelelse.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce