Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Kommunikation, samarbejde og overblik på byggepladsen er nøglen til succes - Især når der arbejdes på tværs af brancher.
Abonnementsartikel
Det kan være et større puslespil, når man skal lede et byggeri. Både små og større byggerier kan være omfattende og involverer mange parter fra forskellige brancher
Derfor kan man med fordel drage nytte af Bluebeam Revu, som er et værktøj til et bedre byggeri.
Et bedre samarbejde bringer byggeriet sikkert i mål Som byggeansvarlig har man én fornem opgave - nemlig at levere et flot byggeri. Det handler om at få forskellige parter til at arbejde sammen for at skabe det bedste resultat, når byggeriet skal præsenteres. Det er ligeledes den byggeansvarlige, som står til ansvar for byggeriet. Spørgsmål dukker op - Hvilke fagfolk skal vi bruge? Hvordan skaber den bedste proces? Og hvordan undgår vi at gå over tid? Det er blot et ud af mange spørgsmål, som kommer undervejs i en byggeproces, hvor meget kan gå galt. Derfor handler det om at træffe de rigtige beslutninger løbende for at undgå nogen problemer. Vi har her samlet et overblik over vigtige aspekter i forbindelse med et byggeri.
1. Kommunikationen er altid vigtig
Ja, du læste rigtig. Kommunikation er vigtig alle henseender af livet, uanset om vi taler professionelt eller i privat sammenhæng. På den private front kan god kommunikation forhindre mange konflikter, ligesom det også er gældende i erhvervslivet. God kommunikation giver rene og klare linjer, som automatisk mindsker konflikter og problemer. Dårlig kommunikation kan efterfølgende give større problemer, da det kan udskyde enkelte aftaler eller andet. I sidste betyder det en udskydelse af det samlet projekt, hvilket koster på pengepungen.
2. Mange involverede parter kræver planlægning og overblik
I en byggeproces er der mange parter. Alt fra fagfolk 'på jorden' i form af håndværkere til administration og ledelsen. Det kan nemt løbe op mange forskellige, som ofte kommer fra forskellige firmaer, hvilket stiller ekstra store krav til planlægningen. Det handler om at skabe overblik fra start, så man ikke misser nogen løse ender undervejs. Det kan nemlig få fatale konsekvenser for boligbyggeriet. Man skal altid huske følgende: To parter arbejder forskelligt, og har forskellige rutiner og rytmer, som man skal imødekomme med klare retningslinjer. Én håndværker har sin egen måde at gøre tingene på, hvilket kan skabe problemer for resten af byggeprocessen. Derfor skal man have et overblik, så man er bedst rustet.
3. Deadline skal overholdes
Som nævnt ovenfor er der mange ting, som man skal huske og tage hensyn til i en byggeproces. Derfor kræver det også, at man har et værktøj eller redskab til dette. Bluebeam Revu er et fantastisk værktøj til dette. Det kan holde styr på alverdens punkter, herunder kommunikation på tværs af teams og firmaer, som er involveret i byggeprocessen. På den måde kan man gå tilbage og se, hvad der blev sagt i den givende situation, eller hvad der blev aftalt. Man kan ligeledes fremskynde projektgranskning, da værktøjet arbejder i realtid, hvilket er perfekt for alle parter. Det er et værktøj, som alle byggeprojekter kan bruge med god grund.