Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Udlejer er vokset ud af sin bygning
Abonnementsartikel
Med flytningen skifter Platform.as 3000 kvadratmeter i ud med 10.000 kvadratmeter. Men byen er den samme.
Udlejer Platform.as' afdeling i Aarhus har længe været udfordret på plads i takt med, at flere kunder og mere materiel bliver serviceret i Jylland og på Fyn.
Det tager den landsdækkende virksomhed nu konsekvensen af ved at flytte sin afdeling i Tilst i det vestlige Aarhus til en endnu større lokation i Skejby i det nordlige Aarhus i med en central placering til motorvejsnettet.
Det oplyser Platform.as i en pressemeddelelse. Virksomheden er Danmarks største udlejer af mobile arbejdsplatforme og blandt de største udlejere af personhejs og materialehejs.
Derudover udlejer virksomheden blandt andet også minilæssere og teleskoplæssere.

Foruden den nye placering er der også flere forretningsmæssige årsager til flytningen.
- Den primære grund til flytningen er, at vi ganske enkelt er vokset ud af de nuværende faciliteter i Tilst, fortæller administrerende direktør i Platform.as, Casper Gorm Knudsen.
I øjeblikket deler de plads og kontorbygning med en anden udlejningsvirksomhed, som er lejet ind hos udlejeren, hvilket i praksis betyder, at Platform.as har maskiner stående flere steder på matriklen.
Det er ikke en optimal løsning, og derfor har Platform.as søgt efter og fundet en ny og større lokation, som de selv kan råde over, fortæller direktøren.
- I Skejby får vi nogle faciliteter, som vil danne et optimalt grundlag for forbedre effektivitet, kvalitet og kundeservice, så for vores kunder er flytningen bestemt en stor gevinst, siger han.
Flere maskiner på samme tid
Med flytningen skifter Platform.as 3000 kvadratmeter grund og oplagringsplads i Tilst ud med godt 10.000 i Skejby. Samtidig bliver pladsen til værksted og lager firedoblet, og virksomhedens faciliteter til kontor, kantine og omklædning bliver mere end fordoblet.
Med den ekstra plads bliver det nemmere at holde styr og orden på materiel og reservedele, og de forbedrede indendørsforhold giver mulighed for at servicere og klargøre endnu flere maskiner på samme tid.
- Blandt andet fordi vi er DRA-certificeret udlejer, har vi en masse procedurer for, hvordan vi skal behandle og servicere maskinerne. Og det er alt andet lige nemmere, når vi har mere plads til rådighed, fortæller Casper Gorm Knudsen.
- Det er desuden vigtigt at have nogle arbejdsplatforme stående klar til udlejning i nærområdet, så vi kan agere agilt i markedet, når kunderne ønsker hurtig levering. Det er vigtigt at kunne reagere hurtigt i udlejningsbranchen, fortsætter han.
Smidigere logistik på pladsen bliver en kærkommen sidegevinst for udlejeren, da antallet af eksterne vognmænd kommer til at falde markant, når Platform.as ikke længere skal dele matrikel med en anden udlejningsvirksomhed.
Flytningen skriver 16. december 2022.