Lyt til artiklen:

Efter 36 år og 500 trykte udgaver: Maskinteknik er stadig stærk på print

00:00
Hastighed: ???x
03:27

Abonnementsartikel

Denne måneds udgave af Maskinteknik er nummer 500 på tryk siden begyndelsen i januar 1988. Og der kommer mange flere fremover, hvis det står til FBG Mediers CEO, Asger Andersen.

Et par uger efter statsminister Poul Schlüters nytårstale i 1988 - og omtrent samtidig med at anlægsarbejdet til Storebæltsbroen gik i gang - udkom første avisudgave af Maskinteknik. Eller rettere, de første sider i avisen Byggebladet med fokus på maskiner og udstyr til anlægsbranchen.

Nogle år senere blev Maskinteknik en selvstændig sektion i Byggebladet (senere ByggeTeknik), og nu kan vi så fejre, at vi sidder med udgave nummer 500 af vores trykte medie.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Vores ambition om vedvarende udvikling af mediet er der ikke ændret på

CEO Asger Andersen, FBG Medier

- I en tid hvor de trykte medier er under pres fra de nye elektroniske muligheder er det alligevel lidt af en milepæl, som jeg helt afgjort synes, vi kan være stolte af. Sammen med vores velfungerende website mener jeg i al beskedenhed, at vi i dag har maskin- og anlægsbranchens bedste specialmedie, siger CEO Asger Andersen, FBG Medier, som står bag Maskinteknik og en række andre fagmedier.

Voksende video-dækning

Brancherne og opgaverne, vi beskriver i Maskinteknik, har udviklet sig en del gennem årene, og det samme har nyhedsdækningen.

- Vi skaber unikt indhold til branchens fagfolk gennem mængde, kvalitet, platforme og digitale formater. Siden nullerne har vi sideløbende med vores trykte dækning udviklet vores elektroniske platforme, som i dag tilbyder nyt indhold, der ikke lader sig gøre på tryk. Her tænker jeg især på video-delen, som er vokset markant de senere år - senest med serierne "Arbejdspladsen" samt "Mig & Min Maskine", siger direktøren og tilføjer:

... det er alligevel lidt af en milepæl, som jeg helt afgjort synes, vi kan være stolte af.

CEO Asger Andersen, FBG Medier

- Brugen af video er også ved at fange an blandt vores mange annoncører, der ligeledes afprøver og tilføjer nye formater i deres markedsføring. Også på dette punkt er vi førende i vores branche. Det samme gælder vores forhandlerdatabase med brugte maskiner, som er et flagskib, og den arbejder vi i øjeblikket på at gøre endnu bedre, fastslår han.

Største oplag

Specifikke tilvalg og fravalg betyder, at såvel læsere som annoncører har mulighed for at afgrænse områder og på den måde modtage personligt indhold eller ramme specifikke målgrupper.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- De fleste annoncører sætter pris på at vise sig frem både på web/mobil og gennem den trykte Maskinteknik, som med et oplag på mere end 15.000 eksemplarer samtidig er førende i branchen, siger Asger Andersen.

Også relevant i fremtiden

Hvad fremtiden bringer vides ikke, men vi forventer bestemt, at Maskinteknik på tryk findes mange år endnu.

- Vores ambition om vedvarende udvikling af mediet er der ikke ændret på. Vi fortsætter med at gøre den relevant og værdsat for vores målgrupper, siger han og slutter:

- Vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde med alle i branchen. Uden aktørerne i branchen var der intet at fortælle om, uden nyhedsinteressen var der ingen til at se og læse vores dækning, uden samarbejdspartnere var der ingen til at trykke og distribuere magasinet - og uden annoncørerne var der ingen til at skabe ligevægt i forretningsmodellen. Derfor en stor tak til hele branchen fra alle os i FBG Medier.