Lyt til artiklen:

Plads til både el, diesel og hybrid

00:00
Hastighed: ???x
02:25

Abonnementsartikel

Øbakke er tilbage på E&H i år, hvor importøren blandt andet præsenterer de elektriske løsninger fra Takeuchi, Kramer og Twinca.

De senere år er der kommet mange elektriske maskiner på markedet. Det gælder også fra producenterne Kramer eller Takeuchi, og det kan besøgende på blandt andet E&H opleve på nærmeste hold.

- Vi har en 1700 kvadratmeter stor stand, så der bliver plads til både de traditionelle diesel/benzin maskiner og nye el-maskiner og hydrid. Vi tager så meget på el med, som overhovedet muligt, fortæller salgschef Michael Hansen fra Øbakke A/S.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Nul-emissions maskinerne er blandt andet Takeuchis kompakte to-tons minigraver TB20e, som Øbakke allerede har solgt en del af til både entreprenører og udlejningsvirksomhederne.

rich-media-2
Takeuchi TB20e. Pressefoto.

Fra Kramer kommer den nye elektriske læsser 5065e med firehjulsstyring, som Øbakke netop har solgt første eksemplar af, samt den kompakte teleskoplæsser 1445e.

Også Bomag og Twinca

- Vi medbringer naturligvis også lidt elektrisk grej fra Bomag i form af pladevibrator og jordloppe. Og så har vi vores lille elektriske Twinca dumper med til Herning, siger han.

De elektriske maskiner fylder dog ikke voldsomt eget, for importøren vil nemlig også promovere hele det populære program af dieseldrevne Takeuchi gravemaskiner og en del Kramer-læssere.

- Vores elektriske rejse er først lige begyndt, men vi er på vej, og kunderne har taget pænt imod vores første modeller, fastslår Michael Hansen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ny hybrid fra Huddig

Hos Øbakke importerer man ligeledes de solide og enormt stærke railmaskiner fra svenske Huddig, og den nyeste model, hydridmaskinen 1370T, får dansk premiere under E&H.

- Vi har solgt den første til en af vores gode kunder, og den bliver lige nu klargjort. Vi har fået lov til at låne den under E&H, hvor den udstilles på standen. Det er en hybridmaskine, som kan køre både rent på el og blandet. Ved korrekt brug kan den halvere brændstofforbruget, hvilket er ganske imponerende forklarer Thomas S. Jensen fra Øbakke.

Han tilføjer, at Øbakke medtager endnu en Huddig, som vil køre på demoarealet. Sidstnævnte er dog en traditionel diesel model.

rich-media-4
Den bomstærke Huddig kan opleves hos Øbakke på E&H. Pressefoto.