Hydrema har hidtil ikke promoveret sit rail-program ved Bauma, men det laves der om på i år.

- Vi er ekstremt stærke på rail, så derfor er det i fokus som et af vores vækstområder. På Bauma præsenterer vi en ny version af den store MX20G-Rail-graver med et helt nyt fuldhydraulisk drivsystem på skinnehjulene. Det giver mange fordele i forhold til det nuværende system, hvor trækkraften overføres fra gummihjulene til skinnehjulene, fortæller country manager Leif Søndergaard til Maskinteknik.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Maskinen kan køre med hydraulisk træk direkte på skinnehjulene i high rail (gummihjul løftet fra skinnerne) med væsentlig større trækkraft end tidligere. Men low rail, hvor gummihjulene er på skinnerne, kan stadig anvendes, da det direkte drev på skinnehjulene også kan køre i friløb.

- Den nye løsning betyder, at maskinen let kan tilpasses forskellige sporbredder og er dermed anvendelig i hele verden, uanset de lokale krav, siger han.

Fleksible dumpere

Hydrema har desuden modeller fra dumperprogrammet med, og i år vil man blandt andet demonstrere fleksibiliteten i programmet med to multi chassis maskiner.

- Vi viser 922 G med Hooklift, som er en almindelig 3-akslet model med mange muligheder. Versionen med en Hooklift anvendes til transport af containere. Vi fremviser også 922G 4x4, som er konstrueret som 2-akslet maskine. Den kan udstyres med forskellige lad- og tankkonfigurationer. På Bauma viser vi den med en avanceret vandtankløsning, fortæller Leif Søndergaard.

På standen er der ligeledes genvalg til den elektriske dumper DT6, som havde en hovedrolle under Bauma i 2022.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi får også plads til en enkelt MX17G hjulgraver samt vores største rendegraver 926G med den hydrauliske sideforskydning på gravearmen, tilføjer han.

Hydrema har samme standstørrelse som sidst og samme fremragende placering.

- Vi venter os meget af Bauma med forhåbentlig mange besøgende. Fra Danmark vi er mindst 2-3 personer på standen hver dag, så vi kan møde alle de danske kunder, der måtte lægge vejen forbi, slutter Leif Søndergaard.