Lyt til artiklen:

Kæmpe DSB-værksted afleveret i Næstved

00:00
Hastighed: ???x
00:54

Nye el-tog kører snart på skinnenettet i Danmark, og derfor får DSB i disse år etaleret nye værksteder. Et af disse i Næstved blev afleveret fra entreprenøren M.T. Højgaard den 1. juli.

Efter 2,5 års intenst arbejde har entreprenøren afleveret det 300 meter lange eltogsværksted og 6.500 meter opstillingsspor til DSB.

Artiklen fortsætter efter annoncen

"Vi glæder os over at bidrage aktivt til elektrificeringen af de danske tog, og over at bygherren valgte at involvere os tidligt med udgangspunkt i en transparent projektøkonomi. Hele projektet har været præget af et konstruktivt samspil med DSB, M.J. Eriksson A/S, Artelia Denmark, Systra, Holm & Grut Arkitekter A/S og Thing Brandt Landskab ApS", skriver M.T. Højgaard på virksomhedens website.