Lyt til artiklen:

Norrecco investerer i ny, stor Liebherr

00:00
Hastighed: ???x
01:15

Der er fornyet maskinkraft til miljø- og genvindingsvirksomheden Norrecco.

Johs. Møllers Maskiner har nemlig leveret en Liebherr L586 XPower på 32 tons til virksomheden. Noget der vakte glæde hos maskinføreren Thomas.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Norreccos maskinfører Thomas havde set frem til at modtage den nye Liebherr. Pressefoto.
Norreccos maskinfører Thomas havde set frem til at modtage den nye Liebherr. Pressefoto.

Udstyrslisten er da også ganske omfattende.

Adaptivt LED-arbejdslys, ratfri betjening, tilbageføring af skovl, aktiv persongenkendelse, vejesystem med Truck Payload Assist, automatisk centralsmøringsanlæg, oliefyr, håndfri walkie, otte ekstra arbejdslamper og LED-bjælke på taget. Derudover er bakkamera integreret i display, og der er installeret et stort Østergaard-filter for ren luft i kabinen.

Med til maskinen, der kan bryste sig af 354 hestekræfter, følger to skovle fra JST.

Pressefoto.
Pressefoto.

For Norrecco var det et vigtigt købsargument, at XPower serien udmærker sig ved en unik kombination af hydrostatisk og mekanisk transmission, der giver et lavt brændstofforbrug og mindre slid på dækkene. Med andre ord: Rigtig god driftsøkonomi og reduceret klimabelastning.

Maskinen er en del af en handel på i alt fire Liebherr-maskiner.

Pressefoto.
Pressefoto.