Lyt til artiklen:

Sporfornyelsen ved Aarhus Hovedbanegård tager form

00:00
Hastighed: ???x
01:05

I maj 2025 var skinner, sveller og ballast fjernet i spor 4-7, og hele området var gravet op. Det store anlægsarbejde med at opbygge nye spor og perroner var i sin spæde start. Det skriver Banedanmark

Mens sommerstemningen har hersket i Smilets By, har Banedanmark arbejdet intensivt med ombygningen af Aarhus Hovedbanegård, der bl.a. skal have nye, længere perroner, nyt digitalt signalsystem, og som skal elektrificeres, så banen er klar til de nye eltog i slutningen af 2026.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Arbejdet med at genopbygge spor 4-7 og at bygge det nye spor 8 - som skal øge kapaciteten på Aarhus H - er nået langt i den mellemliggende periode på lidt over tre måneder.

rich-media-2
Foto fra Banedanmark.dk.

I uge 41 begynder så arbejdet med at skifte de gamle signaler ud med det nye, digitale signalsystem på Aarhus Hovedbanegård. Det nye system skal få togtrafikken til at glide lettere, så passagerer kan se frem til færre forsinkelser og kortere rejsetider.

Se mere på Banedanmarks hjemmeside