Dit abonnement er suspenderet pga. manglende betaling. Betal venligst din faktura, som du finder her.

Nyheder

LFS: Nøglen til effektiv styring af maskinpark og filterbehov

3. apr. | Indrykket af Filterteknik A/S

Filtertekniks kundeportal gør det nemt og enkelt at bestille og holde styr på de rigtige filtre.

Del artiklen:

"Vores mål er at gøre det trygt og enkelt for brugerne at finde og bestille de nødvendige filtre til forskellige maskintyper, samtidig med at de nemt kan tjekke lagerstatus og priser," siger Robert Juul, teknisk chef og ingeniør hos Filterteknik. For kunderne betyder LFS overblik og besparelser på tid, lagerplads og fragtudgifter.

Mange af Filtertekniks kunder bruger LFS, en brugervenlig kundeportal, der effektiviserer processen med at finde de rette filtre til de rigtige maskiner og anlæg. Portalen gør ikke kun søgningen efter filtre mere enkel. Den letter også indkøbsprocessen for en hel maskinpark.

LFS er designet til at være tilgængelig for alle, uanset om du er indkøber, ingeniør, maskinmester eller driftsleder. Og uanset om du arbejder indenfor fra landbrug og gartneri, byggeri, tung transport, offshore operationer, industri til kommunal forsyning.

Greenkeeperen sparer tid og undgår misforståelser

I Sønderjyllands Golfklub har greenkeeper Martin Byg mere end 25 maskiner, som alle er oprettet i LFS på klubbens konto. ”Det er supernemt at bestille filtre, når maskinerne skal have service. Med et enkelt tryk på den aktuelle maskine foreslår systemet en bestillingsliste. Vi sparer tid og er sikre på, at de rigtige filtre dukker op med fragtmanden,” siger Martin Byg.

”Ved at bestille via LFS sparer vi både tid og udgifter til fragt. Desuden er vores rabataftale lagt ind i systemet,” siger han.

Man sparer tid og får overblik

"LFS tilbyder vores faste kunder nøjagtige oplysninger om de filtre, der er nødvendige for deres maskiner og anlæg inklusive priser, lagerstatus og bestillingsmuligheder," forklarer Robert Juul. 

Han understreger, at filtrene efter ønske kan leveres pakket pr. maskine med en detaljeret pakkeliste, hvilket gør det nemt at overdrage filtrene til den medarbejder, der varetager de specifikke serviceopgaver.

”LFS sparer tid for vores kunder ved både udvælgelse og bestilling af de korrekte filtre og ved den efterfølgende modtagelse og anvendelse af filtrene,” siger Robert Juul.

Med LFS får brugerne også et overblik over deres maskinpark, de nødvendige serviceintervaller og de allerede købte filtre til hver maskine eller for hele maskinparken.

Nylige opdateringer af portalen har gjort det lettere at genkende filtrene med større billeder og tydeligere producentlogoer. Samtidig er designet og navigationen blevet forbedret og moderniseret.

Renta sparer tid og lagerplads

Hos udlejningsvirksomheden Renta fortæller flådekonsulent Brian Madsen, at LFS bruges til at finde og registrere filternumre for alle maskinerne og udskrive lister til Rentas egne lagre af filtre på værksteder på Sjælland og i Jylland:

”Vi har printede lagerlister fra LFS liggende, så vores mekanikere nemt kan plukke de filtre, som de skal bruge. Og når vores egen lagerbeholdning er i bund, kan vi nemt bestille en opfyldning via LFS. Også udenfor normal kontortid,” siger han.

Ifølge Brian Madsen sparer Renta både tid og plads ved at købe alle filtre hos Filterteknik og benytte LFS: ”Vi har ikke brug for så meget lagerplads, når vi køber alle filtre samme sted. Og med LFS kan vi hurtigt få bestilt de filtre, som vi er ved at løbe tør for. Mange filtre går igen på forskellige maskiner, så ved at have overblik kan vi spare lagerplads,” siger han.

Når en mekaniker skal ud på en af Rentas mindre afdelinger og lave service, bruges LFS til på forhånd at bestille hele filterpakker til de maskiner, der skal serviceres. Så mekanikeren er sikker på at have det rigtige med sig.

Registrering og opdatering er enkelt

"Registrering og justering i LFS er gjort enkelt. Vi bistår gerne med at registrere kundernes maskiner i systemet. Lars Grevsen, vores kortlægningsekspert, hjælper med at få kunderne i gang med at bruge portalen eller med at opdatere maskinparken ved ændringer," siger Robert Juul. 

Han pointerer, hvor vigtigt det er, at maskiner og anlæg er nøjagtigt registreret for at optimere systemet som et værktøj til at finde og bestille de korrekte filtre.

Kunder har friheden til selv at registrere deres maskiner og anlæg i LFS, som allerede indeholder et bredt udvalg af standardmodeller. Det er også muligt at tilføje unikke maskiner til systemet. 

"Kunderne kan selv navngive deres maskiner, så det matcher den interne systematik, de allerede anvender," siger Robert Juul.

En portal for videndeling om filtre

Udover bestilling af nye filtre anvender mange kunder LFS til at opnå viden om forskellige filtertyper. 

LFS tilbyder adgang til en omfattende database med filtre, som kan findes og sorteres baseret på kriterier som type, dimensioner, anvendelse, form, producent og mange andre parametre. 

Det er også muligt at sammenligne filtre fra forskellige producenter og gennemse tekniske datablade.

Modernisering gør portalen mere brugervenlig

Efter en betydelig modernisering er LFS nu endnu mere brugervenlig på tværs af enheder som PC'er, tablets og smartphones. 

"Med de seneste opdateringer, der omfatter større billeder, tydeligere logoer og en forbedret brugerflade, matcher portalen nu den kvalitet og brugervenlighed, vores kunder forventer fra moderne apps og software," siger Robert Juul.


OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.

Udvalgte PARTNERS produkter

Udvalgte PARTNERS ydelser

Udvalgte PARTNERS arrangementer

reklame