Dit abonnement er suspenderet pga. manglende betaling. Betal venligst din faktura, som du finder her.

Nyheder

Forårsklargøringen er nemmere med Filterteknik

20. mar. | Indrykket af Filterteknik A/S

Vinteren og det tidlige forår er højsæson for Filtertekniks landbrugsafdeling

Del artiklen:

Rigtig mange landbrug og maskinstationer bruger nemlig tiden til at servicere deres maskiner, så de er klar til de mange kommende opgaver i markerne. Hos Staulund Agro er de glade for, at Filterteknik er med til at gøre deres forårsklargøring nemmere. 

Staulund Agro er et landbrug beliggende i Karup lidt uden for Viborg. Når de i slutningen af efteråret har taget de sidste kartofler op, sætter de maskinerne under tag, og går i gang med at lave vinterservice på alle deres landbrugsmaskiner. 

"Det betyder meget for hele forårssæsonen, at vi i vinterperioden laver stort serviceeftersyn på maskinerne og kan tage eventuelle reparationer i opløbet. Det minimerer risikoen for uventede nedbrud og dyr nedetid i foråret," siger Michael Troelsen, som er driftschef hos Staulund Agro.

Vejret er en udfordring

Normalt holder landbrug og maskinstationer pause fra arbejdet i marken mellem november og februar, men det tiltagende våde vejr giver problemer for mange. Lars Emil Bak, som er konsulent for Filtertekniks landbrugskunder, siger:

"Dette efterår var mange sent færdige på grund af dårligt vejr, og en del har også måttet udskyde starten på forårssæsonen, fordi vinteren har været usædvanlig våd. Udfordringerne med vejret gør det bare endnu mere vigtigt, at landbrugsmaskinerne vedligeholdes løbende, så de står klar, når de skal bruges."

Landbrugsmaskinerne skal være serviceret og klar

Hos Staulund Agro har det meget våde vejr også drillet, hvilket får Michael Troelsen til at understrege vigtigheden af at udnytte pauserne i markarbejdet så godt som muligt. 

"I landbruget er vi altid underlagt vejrets luner, så det handler om at være ude i marken, når vejret tillader det. Derfor er det afgørende, at maskinerne ikke bryder ned den eneste dag, solen skinner i en hel måned. Service er derfor alfa og omega for at komme igennem højsæsonen ude for mange problemer."

Hver mand har sine maskiner 

Staulund Agro står selv for at lave de fleste serviceopgaver på deres maskiner og udfører også selv mange reparationer. Under det store serviceeftersyn bliver alle landbrugsmaskinerne skilt ad, og medarbejderne tager stilling til, hvad der skal udskiftes, og om maskinerne har brug for reparationer.

”Hos os er det den samme medarbejder, som til dagligt bruger maskinerne, som også står for service og vedligeholdelse. Det betyder, at hver enkel medarbejder kender deres maskiner til bunds og er i stand til at lave reparationer selv ude i marken. Det sparer os for meget nedetid,” siger Michael Troelsen.    

LFS giver overblik 

Med så mange forskellige medarbejdere, som hver har ansvar for deres maskiner, er det vigtigt for Staulund Agro at have et godt overblik over maskinerne og de mange nødvendige reservedele og filtre. Og til det har de valgt at bruge Filtertekniks kundeportal LFS. 

"Vi bruger LFS til at holde øje med maskinernes filterforbrug, men vi lægger også informationer om andre reservedele til maskinerne ind i systemet, så alle informationer er samlet ét sted. Det har gjort det nemmere for os at have overblik over alle vores maskiner," siger Michael Troelsen og tilføjer: 

"Det er virkelig nemt at bestille filtre igennem LFS. Vi kan bare hive én af vores maskiner frem i systemet og så bestille alle de tilhørende filtre på én gang. Det er virkelig smart."

Filterpakker og god service 

Mange landbrugsmaskiner har et stort antal forskellige filtre. En Claas Lexion Mejetærsker fra 2019 har for eksempel 10 forskellige filtre. Hos Filterteknik vil man gøre det nemt for kunderne at bestille og holde styr på filtrene til hver enkelt maskine. 

”Igennem LFS kan vores kunder bestille alle de filtre, de skal bruge til hver enkelt maskine. Vi sørger så for at pakke dem i nummererede eller navngivne kasser, som svarer til numrene eller navnene på de forskellige maskiner. På den måde har kunden altid styr på, hvilke filtre der hører til en bestemt maskine,” siger Lars Emil Bak fra Filterteknik. 

Hos Staulund Agro modtager de også sorterede filterpakker fra Filterteknik.

”Vi er et stort landbrug med mange maskiner, så vi bruger rigtig mange filtre. Nogle filtre bestiller vi i filterpakker, mens de mest anvendte bestilles i hele partier. Filterpakkerne er en god service, som gør det nemt for os at se, hvilke maskiner filtrene er bestilt til,” siger Michael Troelsen og tilføjer: 

”Filterteknik tilbyder generelt bare en rigtig god service. De er altid hurtige til at svare tilbage på vores henvendelser, og de har altid et godt alternativ til originalfiltrene til en god pris, så vi er godt tilfredse.”

Læs mere om LFS kundeportalen.    


OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.

Udvalgte PARTNERS produkter

Udvalgte PARTNERS ydelser

Udvalgte PARTNERS arrangementer

reklame