Abonnementsartikel

Wirtgen-maskinsælger tog chancen og fik farvet en HAMM-tromle til udstilling i entreprenørfirmaets farver.

Topchefen for entreprenørvirksomheden M. J. Eriksson, Jørgen Eriksson, kalder det fiffigt, at salgskonsulent Finn Nielsen hos Wirtgen Denmark fik solgt ham en funklende ny HAMM-tromle ved at møde op med den normalt orange maskine i hvid udgave med blå og sorte stafferinger. Som alle M. J. Erikssons egne maskiner.

- Jeg var jo næsten nødt til at købe den, når nu Finn kom med tromlen i de rigtige M. J. Eriksson-farver. Det var faktisk rigtig godt gjort. Han er jo ikke så lidt af en jyde, konstaterer Jørgen Eriksson i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Finn Nielsen tog chancen, da M. J. Eriksson inviterede Wirtgen Denmark til at være med til 'Den Store Maskindag' hos Nymølle Stenindustrier i Hedehusene. For anden gang inviterede entreprenørkoncernen medarbejdernes familier og alle andre interesserede til en sjov dag med store entreprenørmaskiner i stort antal. Foruden et udsnit af M. J. Erikssons egne maskiner var der også lejlighed til at se nærmere på solidt maskineri fra en række af firmaets leverandører.

Han er jo ikke så lidt af en jyde

Jørgen Eriksson, direktør, M.J. Eriksson

- Jeg tænkte, at M. J. Eriksson nok godt kunne bruge et nyt HAMM H7i valsetog. Men jeg vidste, at hvis Jørgen Eriksson skulle købe maskinen, så skulle den leveres i firmaets farver. Derfor fik jeg malet tromlen Eriksson-hvid med de kendte blå og sorte stafferinger lidt i forvejen. Missionen lykkedes jo. Vi gav håndslag, og Jørgen Eriksson beholdt maskinen, siger Finn Nielsen.

Tromle nummer 100

- Vi har et godt samarbejde med Wirtgen, og jeg kender jo Finn Nielsen udmærket. Maskinhandler er meget personrelaterede. Og vi kunne såmænd godt bruge en ny tromle. Maskinerne kører X antal timer om året, så på et eller andet tidspunkt skal de skiftes ud. I gennemsnit køber vi en ny entreprenørmaskine om ugen. I øvrigt er der tale om lidt af en jubilæums-tromle. Det er vores tromle nummer 100, så måske skulle Finn i stedet have malet den gylden, funderer Jørgen Eriksson.

Den nye HAMM-tromle er ikke købt med et specielt projekt for øje.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Nu går vi og kigger på den i nogle dage og passer godt på den. Så glider den ind i normal rytme og kommer ud at rulle et eller andet sted?, siger storentreprenøren.

Kort chassis

Foruden at være malet i kundens farver allerede inden, den var solgt, rummer M. J. Eriksson tromle nummer 100 også forskellige andre finurligheder. HAMM-konstruktørerne har forkortet maskinens chassis til en totallængde på blot 4,40 meter og dermed både sikret tromlen en mindre venderadius og samtidig gjort den nemmere at transportere.

- HAMM H7i er et valsetog, som med tre separate trækmotorer har træk på valsen i front og på både højre og venstre baghjul. Maskinen sørger selv for at fordele trækkraften, så den altid er optimal. Valsetoget har i øvrigt partikelfilter og lever dermed op til de nyeste miljøkrav, forklarer salgskonsulent Finn Nielsen hos Wirtgen Denmark.