Lyt til artiklen:

Korrekt og rettidig service altafgørende

00:00
Hastighed: ???x
03:20

Abonnementsartikel

Bay Christensen har investeret ekstra i service gennem de senere år.

RØNNEDE: På værkstedet hos Bay Christensen på Sydsjælland er man i disse dage ved at klargøre en helt ny servicevogn til det udkørende personel. Dermed har forhandleren 11 servicebiler, som servicerer kunderne overalt øst for Storebælt samt små afstikkere til Fyn og det sydlige Sverige.

Og netop på servicedelen har den snart 40 år gamle virksomhed for alvor oprustet gennem de senere år.

Artiklen fortsætter efter annoncen

For kunderne er det altafgørende at nedetid kan minimeres så meget som overhovedet muligt, og her spiller vores hurtige service en altafgørende rolle.

Driftschef Mathias Friderichsen, Bay Christensen A/S

- Service er på linje med salg af entreprenørmaskiner vores vigtigste kerneområder. I takt med at flere og flere maskiner i dag leveres med masser af elektronisk udstyr, vokser kravet om korrekt og rettidig service. For kunderne er det altafgørende at nedetid kan minimeres så meget som overhovedet muligt, og her spiller vores hurtige service en altafgørende rolle, fortæller driftschef Mathias Friderichsen til Maskinteknik.

rich-media-3
Ny servicebil med trailer klar til at servicerer kunderne øst for Storebælt.

Vi søger samarbejdet

- Samtidig hjælper vores flådestyringssystem med at holde styr på kundernes maskiner, så man ikke overskrider de forskellige intervaller med olieskift, serviceeftersyn og så videre. Kunderne kan stole på, at vi kommer, når en maskine skal efterses, tilføjer salgschef Morten Christoffersen.

Servicebilerne er sjældent forbi adressen i Rønnede, for de kører som udgangspunkt ud fra servicefolkenes hjemadresser, der er spredt ud over hele Sjælland. Derfor er det naturligvis også meget vigtigt, at bilerne har de relevante stumper med.

- De kan også have trailer med, så der er plads til både ny og udtjent olie. Det gælder om at minimere spildtid og spildt kørsel, når vores folk er ude. Det er meget bedre, at de bruger tiden hos vores kunder, siger Mathias Friderichsen.

Leveringsproblemer

Bay Christensen forhandler de populære mærker Case, Takeuchi, Giant, Ivoquip, New Holland og NPK - og der er røget masser af maskiner over disken de senere år.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Desværre kan vi jo ikke altid honorere en handel med en straks-levering, for leveringsproblematikken har vi naturligvis også inde på livet. Jeg synes dog, at det lysner lidt. I hvert fald har jeg oplevet, at vi på nogle af modellerne får leveret maskiner en lille smule hurtigere nu, siger Morten Christoffersen.

Ventetid på maskinerne står ikke altid alene, for der kan også være ventetid på ekstraudstyr.

- Heldigvis har vi reageret hurtigt på situationen og bestilt stort hjem af meget udstyr, som kommer i øjeblikket. Dermed kan vi forholdsvis hurtigt klargøre en maskine til kunden, når den lander her i Rønnede, fortæller salgschefen.

rich-media-5
Sorterværk fra Ivoquip er i sortimentet hos Bay Christensen. Foto: Torben Jastram.

Mathias Friderichsen tilføjer, at Bay Christensen blandt kunderne møder stor forståelse for de forsinkede leverancer.

- Vi gør også virkelig meget for at fremskynde processen. Vi er meget opfindsomme og kreative, hvis det betyder, at vi kan få en maskine lidt hurtigere frem, siger han.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ingen markant nedgang

Selvom stigende materiale- og råstofpriser truer med at lægge en dæmper på aktiviteten i bygge- og anlægsbranchen, så regner man hos Bay Christensen ikke med, at det vil få nævneværdig betydning for salgsaktiviteten i den kommende tid.

- Der er store nationale projekter på vej, blandt andet som følge af infrastrukturplanen. Desuden skaber de stigende energipriser øget efterspørgsel på udbygning af fjernvarmenettet. Og el-nettet skal også opgraderes, så det kan håndtere flere varmepumper og flere el-biler, så der bliver brug for masser af entreprenørmaskiner til de projekter, lyder det fra Mathias Friderichsen.