Lyt til artiklen:

Udlejer med i opløbet til E-handelspris

00:00
Hastighed: ???x
03:06

Abonnementsartikel

Den nordjyske udlejningsvirksomhed arbejder målrettet med at rykke i en mere online retning.

Hos Nordjysk Lift var de noget overraskede over beskeden om, at udlejningsvirksomheden er med i opløbet til E-handelsprisen 2024

- Det, synes vi, er meget fedt. E-handel er jo ikke noget, der er udbredt i vores branche.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Og det er først, når man er med i top-20, at man overhovedet får at vide, at man er med. Nu gør vi vores bedste for at leve op til kravene for at med igennem nåleøjet til top-fem, siger Camilla Andreasen, marketingchef hos Nordjysk Lift, til Maskinteknik.

E-handelsprisen gives til de dygtigste e-handlere i Danmark.

Dansk Erhverv uddeler prisen hvert år, og der er i alt 10 kategorier. Der findes én vinder i hver kategori, og blandt de 10 vindere, findes der én vinder af Guldprisen.

Ny hjemmeside sidste år

Nordjysk Lift er med i kategorien "Bedste B2B-virksomhed med online omsætning under 200 millioner kroner".

Der er åben indstilling til E-handelsprisen, hvilket betyder, at alle kan indstille en virksomhed. I år var der over 1.200 indstillinger, hvilket er rekord.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Bagefter er udstillingsudvalgene, der hver består af 22 profiler fra e-handelsbranchen, gået sammen om udvælgelsen af virksomhederne i top-20.

Det er første gang, at den nordjyske udlejer er med i opløbet til E-handelsprisen.

- Vi fik ny hjemmeside sidste år, så det er superfedt at få den anerkendelse for det hårde arbejde, vi har lagt, siger Camilla Andreasen.

De 19 andre virksomheder i deres kategori er ikke fra udlejningsbranchen, men fra nogle andre brancher. Blandt andet beskæftiger de sig med lamper eller babytøj.

Vil gå i spidsen

Nordjysk Lifts nye hjemmeside blev lanceret 18. april sidste år. Her blev det muligt for kunder at klikke deres ordrer direkte i kurven på udlejerens hjemmeside.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det er blevet taget megapositivt imod.

- I vores branche er det meget kataloger, man stadig sidder med. Det prøver vi at gøre op med, og det er der ikke så mange inden for vores branche, som gør endnu. Vi prøver lidt at gå i spidsen og at gøre det megabrugervenligt, siger marketingchefen.

Udlejer håndterer selv reparationer og service

Se også:

Udlejer håndterer selv reparationer og service

I næste måned kan kunderne som noget nyt få en brugerprofil, hvor deres rabatter automatisk medregnes i deres online ordrer.

- Der er selvfølgelig også nogle, som er vant til at ringe til deres konsulent. Det tror jeg aldrig, man kommer helt ud over. Men jeg vil vove at påstå, at det vil fungere endnu bedre, når vi indfører brugerprofilerne, siger Camilla Andreasen.

Top-fem

I begyndelsen af april snævrer Dansk Erhvervs indstillingsudvalg feltet ind i hver af E-handelsprisens kategorier.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Først dér ved Nordjysk Lift, om de er med videre i top-fem.

Vinderne kåres til maj ved en stor prisefest.