Lyt til artiklen:

Solen skinnede over liftmessen

00:00
Hastighed: ???x
01:51

Abonnementsartikel

Den nye messe for liftsegmentet ser ud til at have fået en fin start.

Da Maskinteknik landede på liftmessen i Slagelse torsdag ved frokosttid, skinnede forårssolen højt og smukt over de mange maskiner, som de 14 udstillere havde formået at få pakket sammen på det store udendørs areal ved Slagelse.

De forskellige liftvirksomheder præsenterer et solidt og bredt udvalg af stort set alle typer lifte - lastbil lifte, saxlifte, bomlifte, minikraner, spiderlifte og meget andet. Og der er både traditionelle maskiner på diesel og benzin, men også nyere på ren el eller som hybrider.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Da det er første gang, er det svært at sætte mål for messen, men vi håber og tror på 500 besøgende i løbet af de to dage, fortæller Jørgen Martinsen fra Jøma Lift-Teknik A/S.

rich-media-2
Jørgen Martinsen fra JØMA er en af de tre idemænd bag messen. Foto: Torben Jastram.

Han og kollegaerne Jesper Krogh Jensen fra Versalift Denmark og Henrik Skibsted fra Ahern Denmark er idemænd bag messen.

- Vi har talt løst om det gennem et par år, for vi syntes alle tre, at der manglede noget specifikt for det smalle segment, som liftbranchen trods alt er. Og sidste sommer blev det mere seriøst efter at have taget temperaturen hos de øvrige aktører i branchen, fortæller Jørgen Martinsen til Maskinteknik.

rich-media-3
Foto: Torben Jastram.

Trioen gik i gang med forberedelserne og hyrede en ekstern konsulent til at sørge for blandt andet markedsføring.

Visionen var fra start at få skabt en messe, som det ikke skulle være alt for dyrt at deltage på. Samtidig skulle der være masser af plads, så udstillerne kunne tage mange maskiner med. Og det ser ud til at være lykkedes.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Det var dejligt at åbne for messen i morges efter et års forberedelse, og foreløbig er det jo gået rigtig fornuftigt, siger han.

Om messen vender tilbage, og i givet fald hvornår og hvor ofte, er det endnu for tidligt at spå om.

- Vi skal have evalueret det grundigt blandt os selv, udstillerne og gæsterne, og så tager vi en beslutning om fremtiden, fastslår Jørgen Martinsen.

rich-media-5
Foto: Torben Jastram.