Abonnementsartikel

Dermed er det snart slut med de store transporter af de 100 tons tunge segmenter mellem Frederiksværk og byggepladsen i Frederikssund.

Der er gået lidt over et år siden, det første skib fra Polen lagde til kaj i Frederiksværk med segmenter til brodækket på Kronprinsesse Marys Bro. På det år er der blevet produceret 492 segmenter til brodækket, der har været 44 sejladser mellem Polen og Danmark og 492 kørsler med en særtransport mellem Frederiksværk og byggepladsen i Frederikssund.

- Når det sidste segment i løbet af onsdag formiddag lander på byggepladsen, har vi nået endnu en stor milepæl. Så er al produktion af segmenter i Polen afsluttet, og de er alle ankommet til byggepladsen. Det varer heller ikke så længe, før vi har en landfast bro mellem Hornsherred og Frederikssund, siger Henrik Vincentsen, projektchef for byggeriet af Kronprinsesse Marys Bro.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I forhold til færdiggørelse af broen udestår fugtisolering, som pågår lige nu, asfaltering og afmærkning.

- I efteråret kan vi se frem til, at der står en færdig bro, siger Henrik Vincentsen.