Lyt til artiklen:

M.J. Eriksson vinder tre hovedentrepriser på E45

00:00
Hastighed: ???x
02:27

Abonnementsartikel

M.J. Eriksson skal udvide E45 fra fire til seks spor på en 15 kilometer lang strækning for Vejdirektoratet.

M. J. Eriksson skal stå for at anlægge motorvejen på tre ud af fire etaper rundt om Aarhus. Det gælder stykket fra Genvejen til Motorvejskryds Aarhus Nord samt ombygning af Djurslandmotorvejen. M. J. Erikssons arbejder omfatter jord-, afvandings-, belægnings-, og udstyrsarbejder, nedrivning af ejendomme, trafikafvikling og broer.

Entreprenøren har solid erfaring med anlæg af motorveje, og har indenfor se sidste 10 år udført store projekter såsom udbygning af Kalundborgmotorvejen, Silkeborgmotorvejen, Holstebromotorvejen og Giber Ringvej. Til udvidelsen af E45 motorvejen er det en af M. J. Erikssons mest erfarne og dygtige projektchefer Henrik Nøhr Laursen, som står i spidsen for projektet. Henrik har Mike Bendix Møller med på sit hold, som med sine 12 års erfaring fungerer som projektleder. Han var senest projektleder på Giber Ringvej.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi forventer et meget udbytterigt samarbejde med Vejdirektoratet, som har stillet med et stærkt hold. Og vi er begejstrede over at have vundet tre ud af fire entrepriser. Det giver en god dynamik på pladserne, fordi vi kører det som én samlet entreprise, siger projektchef Henrik Nøhr.

Regionschef Morten Rahbek ser også frem til en både spændende og udfordrende opgave.

- M.J. Eriksson vandt sit første motorvejsprojekt i 1981, så man kan roligt sige, at vi har erfaringen til at løfte projektet. Samtidig lærer vi hele tiden nyt, så vi sammen med Vejdirektoratet får udbygget infrastrukturen i Danmark på en hensigtsmæssig og ansvarlig facon, fortæller han.

M.J. Erikssons arbejder på E45 indeholder blandt andet også anlæggelsen af motorvejskryds Aarhus V, inklusiv udvidelse af ramper, etablering af støjvolde, slidlag på motorvejskryds Aarhus V og Aarhus N. entreprenørens konstruktionsafdeling udfører også betonarbejder til to nye broer samt udvidelse af syv eksisterende broer.

Projektet er en del af regeringens infrastrukturplan, der løber til 2035. Det starter i foråret 2024 og afsluttes i efteråret 2026.